שנתיים

אני כותבת כאן כבר שנתיים. נדהמת מכך שעדיין לא הפסקתי. משמח אותי לראות שיש לבלוג הרבה קוראים (יחסית למספר החברים שיש לי). אולי זו הזדמנות טובה לספר קצת על הבלוג.

מטרת העל של הבלוג היא כנראה לשעשע כמה חברות שלי. על הדרך, הבלוג הוא גם תזכורת לעצמי על כמה שהחיים מעניינים אם מנסחים אותם כמו שצריך. תמיד מפתיעה אותי כמות הדברים המעניינים שקיימים ונמצאים סביבי כל הזמן, וככל הנראה גם סביבכם. אגב העניין שבחיים- אחד הדברים הכי מעניינים בעיני זה להידחף לאנשים לעבודות הסמינריוניות שלהם. וגם, לפעמים, לסתם עבודות. וגם לתזות לתואר שני ואף לדוקטורטים. מדהים כמה מעניין הוא המדע כשמישהו אחר עושה את כל העבודה השחורה. אני, בתמורה, עוזרת בעריכה, במחשבה על מבנה העבודה ובהנחתת הוראות וציוויים נוגדי דחיינות (מדהים כמה נגישת עבדים יעילה במקרים של דחיינות, וכל מה שאני צריכה זה מבט מצמית וכמה מניפולציות רגשיות קטנות. לא משהו מסובך לבחורה עם נטיות פולניות מודחקות). אני מאוד אוהבת לדעת קצת מכל דבר, וגם אם אני לא מבינה בתחום בכלל אני מכריחה אנשים לפשט בשבילי עד שאבין. מדהים עד כמה שכמעט לכל אדם שהיה באוניברסיטה היה נושא מחקר מעניין כלשהו שבו הוא התעמק ועליו הוא יכול לחלוק איתך תובנות ברמה גבוהה, הרבה מעל מה מזג האוויר היום ומה היה בטלוויזיה.

בסופו של דבר, גם אני נהנית מהבלוג. כלומר- אני נהנית לקרוא אותו. כתבתי אותו בדיוק לטעמי ואני שמחה לגלות שטעמי לא השתנה הרבה בשנתיים האחרונות. זה מפתיע לאור העובדה שיש מעט דברים שיצרתי במשך השנים ששמרו על ערכם בעיני גם כשגדלתי.

עוד יתרון של הכתיבה כאן הוא שכל מיני אנשים גם קוראים. זה נותן לי הרגשה כאילו אני יותר גדולה ממה שאני באמת- כי כל מיני אנשים קוראים כאן ומגיבים. כי מה שאני כותבת מגיע רחוק. כי אנשים שאני לא מכירה ולא חברה שלהם מראש גם קוראים כאן. כיסיתי יותר שטח ממה שיכולתי לכסות בלי האינטרנט, בהתבסס על מאגר החברים הקרוב שלי. זו תחושה קצת טיפשית, אבל מלבד לספור קוראים, להנות מדי פעם מתגובות מחכימות ומעודדות ולראות בעקבות אלו חיפושים הגיעו לכאן אין הרבה על מה לבנות הגדרה של קשר. אני מאחלת קריאה מהנה לכולם ומזמינה את כולם רטרואקטיבית לקרוא כאן. אני שמחה שיש תוצאות לוואי לקשר ביני לבין החברות שלי שעוד אנשים בעולם יכולים להנות מהן.

מה היה כאן

השנה כתבתי הרבה על המלחמה, על הבחירות (העירוניות והארציות) ועל דברים מתוך הלימוד בבית המדרש שלי או בחברותות עצמאיות למיניהן. משום מה כתבתי המון על פורים. אהבתי במיוחד לקרוא שוב ביקורות ספרים- הן הזכירו לי את הספרים עצמם. במיוחד אהבתי את הביקורות על זכרון דברים, על זורבה היווני ואת ההוראות שכתבתי פעם לסופר פנטזיה מתחיל, שנכתבו בדם ליבי. כתבתי גם המון שטויות.
כתבתי השנה גם על יואב רובין, חבר שלי שהיה חולה ונפטר. כתבתי מעט אבל זה היה אירוע משמעותי בעיני. עדיין אפשר לקרוא כאן בבלוג פה ושם תגובות שהוא כתב ונחמד לי שיש לי מזכרת ממנו כאן.
מספרים ועובדות

גוגל רידר אומר שיש בערך 35 מנויי רסס כרגע. 28 מהם הצטרפו השנה. אחד מהם הוא אבא שלי, שהכרחתי אותו, אבל כל השאר באו מרצונם החופשי. החמודים שסופרים כמה פעמים נכנסו לבלוג שלי אנשים (הם התחילו מאפס ולא ספרו אותי) מספרים שעברו כאן קצת יותר מ 5600 פעמים השנה ושמספר האנשים שנכנסים לכאן בחודש כנראה במגמת עליה- בחודשים מאוחרים של השנה נכנסו לכאן יותר פעמים מבחודשים של תחילת השנה והרבה יותר מבשנה שעברה.

מגוגל מגיעים לכאן הרבה כדי לקרוא על הפרשת חלה, על השיר "אבא בא, סבא בא" שביקורת מלומדת עליו הופיעה כאן פעם ובעיקר סביב יום המשפחה אנשים משום מה מגיעים אליו, על קופסאות ריקות של דיסקים, על הפיוט "עוקד הנעקד והמזבח" ועל אדמדמת.

במהלך השנה כתבתי כאן 113 פעמים, ונכתבו 377 תגובות ש 95 מהן שלי.

אודות אפרת

bimkomte.wordpress.com
פוסט זה פורסם בקטגוריה איזה כיף, כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

14 תגובות על שנתיים

  1. נדב פרץ הגיב:

    אין ספק שאיזו נוגשת-דוקטורנטים הייתה יעילה בסביבתי הקרובה.

  2. מ. שאילתא הגיב:

    מזל טוב!
    זהו אחד הבלוגים האהובים עליי ביותר (אני תמיד מקדישה לו רגע של שקט, ולא קוראת אותו כדרך אגב).
    תודה 🙂

  3. אפרת הגיב:

    נדב- הלוואי שהייתי בסביבה. קראתי את הטיוטא של הצעת המחקר ישר כשפירסמת אותה. הדוקטורט שלך נשמע מרתק. זו שאלה שאני שואלת את עצמי הרבה- מה הציפיות שלי מגברים, במקביל לניסיון לברר מה הציפיות שלי מנשים. כתבתי על זה פעם:
    http://efratw.blogli.co.il/archives/80
    אני מתנדבת לקרוא ולהגיב, אם יש לך משהו מוכן (או- כשיהיה לך).
    מ.- תודה.

  4. אורן הגיב:

    מזל טוב.
    וגם אני עם נדב. מאחר וגם אבא שלך קורא כאן לא נפרט מיני נגישות.
    [וזה בדיוק זמן טוב לומר שהבלוג הזה חביב עלי ודרכו אני גם לפעמים מגיע לאתר של בית המדרש. ]

  5. efyska הגיב:

    מזל טוב לבלוגולדת שלך. אני מאלו שהצטרפו השנה באמצעות הRSS

  6. איילת הגיב:

    מזל טוב לבלוגולדת. אומנם אני עצלנית ולא מגיבה גם כשצריך, אבל קוראת כל פוסט ונהנית! (ומצטרפת לבקשתו של נדב. אם את מחפשת לנגוש בדוקטורנטים – אני בעניין! 🙂 )

  7. אפרת הגיב:

    תודה רבה חברים! זה שדוקטורנטים קוראים כאן זה אומר שזה בלוג למשכילים או שהם יעשו כל דבר שיסיח את דעתם ממה שהם באמת אמורים לעשות עכשיו? כל מי שכותב דוקטורט מוזמן לשלוח אלי מיני דברים כתובים באקדמית רהוטה, חוץ ממי שהתנדבתי להשתתף במחקר שלו שמוזמן לשלוח רק את התוצאה הסופית ואני לא אגיד לו כלום(נדמה לי שהשתתפתי במחקר של אורן מתישהו). נראה לי שלא יהיה לי זמן להציק לכם ולתחקר אתכם בצורה יסודית כמו שאני עושה לשכנים שלי, אבל אני אשתדל להגיב, אם זה עוזר במשהו. נראה לי שיש לי מושג די טוב על איך צריכה להיראות עבודה.
    תודה למי שקורא כאן, כמו שאמרתי- זה נחמד לי. אין כל צורך להגיב (למרות שגם זה כיף) או לתאם איתי. ברוכים הבאים. אתם מוזמנים גם להקשיב לשיחות שלי עם חברות שלי באוטובוס (אין כאלה. אני בורגנית) או בפארקים ציבוריים.

  8. שיר-דמע הגיב:

    מזל טוב לבלוגולדת!
    גם אני הצטרפתי השנה לקוראי ה-RSS, ואני אפילו לא יודעת להגיד בוודאות מהיכן הגעתי לפה (אולי דרך איילת).
    אני לא צריכה נוגשת דוקטורנטים, סתם נוגשת עבודה (כי אני קוראת כאן במקום לעבודה, כמובן).
    לעומת זאת עבודה בעזרה לכותבי עבודות נשמעת לי מרתקת וגם די מתאימה לי (חוץ מהקטע של הנגישה, אני לא טובה בזה כלפי עצמי אז איך אצליח עם אחרים?).

  9. אורן הגיב:

    אולי דוקטורנט אבל דיסלקט שכותב 'אם' במקום 'עם' (תיקנתי לך. אפרת) .
    לגבי התוצאה הסופית – עוד אין לי. זה עלה לי בדמעות אבל אחרי שלמדתי לקחים מהגדרה בעייתית של המטרה ומהפעלה שגויה של הכח (=את, בין היתר) הגעתי לתוצאה שנראתה לי סבירה בקושי. ואז, או אז רק לצורך השוואה ניסיתי משהו פשוט הרבה יותר (כלומר בייסליין, כלומר טריוויאלי) וקיבלתי תוצאה טיפה יותר טובה מהאלגוריתם המתוחכם שלי.
    אז עכשיו אני עובד על התחכמות חדשה.

  10. יואב הגיב:

    מזל טוב. אני אמנם חדש, אבל גם לי מותר לאחל, לא?
    נתראה בחגיגות ה-3…

  11. יוליה הגיב:

    לגבי מטרת העל – את מצליחה בלי שום ספק. אפילו בימים טובים אלה, של אינטרנט פעם בשבוע. נראה לי שעל פי כל מדד הבלוג שלך הוא הרבה מעבר לזה, ולמרות שלפעמים אני מרגישה שזה קצת פוגע באינטימיות של כוס התה, אני שמחה שעוד אנשים זוכים לקרוא אותך (תראי איזו נדיבה אני… )
    מזל טוב!

  12. אפרת הגיב:

    תודה יואב. זה בסדר שאתה חדש. אני גם גיליתי את הבלוג שלך די לאחרונה ואני קוראת אותו בשעות הפנאי לרוחב ולאורך. אם שמת לב, מה שכתבתי כאן ממש משתלב טוב עם הפוסט האחרון שלך בנושא ארגון של יום החלפת כשרונות שבו כולם מלמדים את כולם. בהצלחה עם זה.

    יולי- לא נראה לי שהייתי יכולה להיכשל במטרת העל. יש לי נסיון של שנים. אבל אם יהיה לך (ולעוד כמה) פחות מאינטרנט אחד לשבוע אני כנראה אאלץ לחפש מטרה חדשה.

  13. pokerface הגיב:

    מזל טוב! (כי עדיף מאוחר מאף פעם)
    התחלתי לקרוא עכשיו וקשה לי להפסיק. אני מאוד מזדהה עם הרבה מדברייך (כמעט יותר ממה שאני מזדהה עם דבריי שלי).
    אז יש לך עוד מנוי.

    טוב, אני חייב לזוז, יש לי שנתיים להשלים…
    KEEP UP THE GOOD WORK!

  14. יחזקאל הגיב:

    נו, ורק עכשיו נזכרתי לבוא לפה? טוב, שלושה ימים זו השהיה הגיונית כשלבלוגים אחרים אני בכלל לא מספיק להגיע או משהו.

    מזל טוב לך!

    ובעניין האוכלוסייה, את כותבת טוב, זה יפה שאת גם מצטנעת.

להשאיר תגובה

