איפה הניכור כשצריך אותו?

בימים אלה אני מוצאת עצמי מתחמקת מלקרוא לשרברב למרות שהברז מטפטף. העניין הוא שלשרברב שלנו יש את הנטייה להוכיח אותך אם הסיבה לקריאה לא נראית לו מוצדקת. בשביל הדבר הקטן הזה קראת לו? כל אחד אמור להיות מסוגל לתקן את זה בעצמו, אם יש לו מפתח ברגים (אין לי). לפעמים הוא אפילו אומר לי משהו בסגנון זה לא באג זה פיצ'ר (הברז אמור לשחרר אוויר ותוך כדי כך נשפכים קצת מים, זה בכל הברזים ככה). לפעמים אני מחכה שיהיה משהו גדול ובולט שהתקלקל, ואז קוראת לו  וכדרך אגב שואלת: אם אתה כבר כאן, מה אתה אומר על הטפטוף של הברז ההוא?

נהייתי כמו העקרות בית האלה שמנקות את הבית לפני שהמנקה מגיעה כי לא נעים. המצב היה יכול להיות גרוע יותר. טכנית, אני יכולה לקרוא לשרברב אחר. השרברב, למרות שהכרנו במשך השנים, הוא לא שכן שלי, ולא ידע אם קראתי לשרברב אחר.

נראה לי ששאלת יחסי עם השרברב היא מודל מוקטן של השאלה הישנה על היתכנותם של קשרים עסקיים בין חברים. אני עדיין תוהה לגביה. מצד אחד קשרים עסקיים בין חברים נראים לי כמו הדבר הכי נפלא ומתבקש בעולם ומצד שני נראה לי שזה אסון. כמו שבטח שמתם לב, אני מצליחה להחזיק בשתי דעות הפוכות לחלוטין במקביל. זה אומר שאני ממש לא יודעת.

אם מנסים להרחיב את גבולות הדילמה עוד יותר אפשר לראות בדילמה הזו גם את הסיפור של השותפות הכלכלית בקיבוצים- מצד אחד זה דבר מדהים- היכולת להתייחס לצרכים של כל הקהילה במקביל, יצירת ערבות הדדית אמיתית ושבירת המחיצות והניכור בין בני אדם (כשכל אחד מכיר את כולם- הקופאית בסופר, מנקה הרחובות והמורה, עד לרמת התקציב המשפחתי). מצד שני, נשברות גם מחיצות של הגנה וכולם הופכים מאוד פגיעים כשאכזבה מכל אחד מהשותפים הרבים עלולה להוביל לפגיעה אישית מאוד בכל השאר.

אודות אפרת

bimkomte.wordpress.com
פוסט זה פורסם בקטגוריה סוציולוגיה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על איפה הניכור כשצריך אותו?

  1. יוליה הגיב:

    המממ….
    יכול להיות שפשוט לשרברב לא נעים לקחת מכם כסף על דבר קטן. את תמיד יכולה להגיד שזה בגלל האסטרגנוס הקלצנולי שלך, שהרופאים אוסרים עלייך לגעת בברזים/צנרת וכו'.
    או לעשות כמוני ולשבור את הברז תוך כדי נסיונות התיקון ואז לקרוא לשרברב ולהגיד לו שניסית לתקן וזה מה שיצא. נראה לי שאז הוא יירד מהנסיונות לחינוך…

להשאיר תגובה

