מדרגות לגן עדן

אפרת משנה את השיר מדרגות לגן עדן על פי טעמה ומסבירה מי קונה מדרגות לגן עדן וכמה זה עולה לו.
בימים האחרונים מתנגן לי "מדרגות לגן עדן". מצאתי תרגומים לעברית בקישורים כאן וכאן, שני תרגומים לשיר, מזוויות שונות (תרגום אחד נצמד ללחן ולמשמעות, השני מילולי יותר, שניהם חסרים במשהו ונותנים משהו אחר), והנה גם הקליפ מיוטיוב (זהירות, מראות קשים- בחור בלי חולצה ובלי עיניים):

בגדול, השיר מדבר על אחת שקונה מדרגות לגן עדן, מדרגות שנמצאות ברוח (הרוח שמזיזה דברים בחוץ, לא הרוח הרוחנית, באנגלית יש הפרדה בין השתיים), שאולי הן נגינה של חליל, ומשיגה אותן באמצעות מילים, אפילו אם כל החנויות סגורות. ובסוף כולם יקשיבו לנגינת החליל(ן), כולל ההיא עם המדרגות, וכולם יהיו אחד ואחד יהיה כולם, ואז יקרה המשפט האחרון של השיר שיש לו איזה שלושים משמעויות אז אני משתפנת מלתרגם.
השיר הזה מאוד יפה בעיני. אם אני הייתי כותבת אותו, הייתי כותבת אותו על איש ולא על אשה. אני מזדהה בשיר עם הרוח, עם המנגינה של החליל, זה נשמע לי הרבה יותר אני מאשר האשה. נשים לא צריכות לקנות מדרגות לגן עדן. הן עסוקות בלהיות המדרגות. תמיד כשנשים קונות משהו שמבטיח להיות מדרגות לגן עדן, הן קונות אותו בכסף מלא, לפני סוף עונה, ומתברר בסוף שזה רק קואוצ'ינג, רק איזה שרלטן שעושה כסף על גבי הרצון הכן שלהן לתיקון עצמי ותיקון עולם, רק בית, רק משחק פירמידה אכזרי שמחייב אותן למכור מוצרי קוסמטיקה לקרובים וידידים כדי להחזיר את ההשקעה, רק עוד סוג של עבודה זרה.

הנשים עצמן הן המדרגות. צריך לקנות אותן, עדיף במילים. נשים צריכות לקבל כסף, מילים, בגדים, תה, שוקולד, תשומת לב, ולהתרכז במה שהן הכי טובות בו- להיות העולם. לחיות. האחרים צריכים להקשיב להן. הרצון למצוא דרך, החשש מפני הדרך הלא נכונה, הקשב העמוק שמצליח לזהות את מנגינת החלילן ברוח הן תכונות ששייכות, בעיני, לגברים. נשים הן הדרך, הן הנוף. גברים מוצלחים במיוחד מצליחים לראות איך כל הנוצץ זהב, כמו האישה בשיר. נשים מוצלחות במיוחד מצליחות לנצוץ ולהיות זהב.

וכמו בשיר, ובעזרת ה', כמו בכל הסופים הטובים וכמו בשמע ישראל ובמשפט האחרון של כל תפילה, הכל יהיה אחד.

אודות אפרת

bimkomte.wordpress.com
פוסט זה פורסם בקטגוריה פמיניזם, שירים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על מדרגות לגן עדן

  1. omridunour הגיב:

    מעניין מאוד. זה אחד השירים האהובים עלי, אם לא האהוב ביותר.

  2. אורן הגיב:

    אין לי משהו חכם להגיד אבל הזכרת לי קטע מווינ'ס-וורלד (סרט "פולחן" מתחילת שנות ה90) שהגדיר מחדש את הטמטום ועם זאת היה חינני משהו: http://www.youtube.com/watch?v=Ng3tECDwYFQ

  3. אפרת הגיב:

    הפתיחה של השיר הזה היא אכן הפתיחה הכי מנוגנת בהיסטוריה של חובבי הגיטרות. אני איכשהו לא למדתי לנגן אותה מעולם (אבל אני עושה די טוב איזה אריק קלפטון אחד, את "בקצה השמים" ואת "עטור מצחך" והקטע שאיתו אני בודקת גיטרות הוא בכלל מנגינה קלאסית שנשארה לי משתי הדקות שבהן למדתי נגינה קלאסית).

להשאיר תגובה

